Letecké pásmo

AIR BAND PÁSMO 

Odkaz sledovat Letý živé na mapách světové 

ŘÍZENÍ LETOVÉHO PROVOZU ČESKÉ REPUBLIKY, STÁTNÍ PODNIK (ŘLP ČR, S.P.) JE ČESKÝ STÁTNÍ PODNIK POVĚŘENÝ STÁTEM (VIZ CHICAGSKÁ ÚMLUVA, ICAO) K POSKYTOVÁNÍ "LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB" (AIR TRAFFIC SERVICES) - VE VZDUŠNÉM PROSTORU (AIRSPACE) NAD ÚZEMÍM ČESKÉ REPUBLIKY.

FUNGOVÁNÍ

JEJÍMI HLAVNÍMI NÁSTROJI ŘÍZENÍ JE "LETECKÁ PEVNÁ TELEKOMUNIKAČNÍ SLUŽBA" (AERONAUTICAL FIXED TELECOMMUNICATION NETWORK), "LETECKÁ POHYBLIVÁ TELEKOMUNIKAČNÍ SLUŽBA" A "LETOVÉ PROVOZNÍ SLUŽBY".

PILOTI POHYBUJÍCÍ SE V INFORMAČNÍ OBLASTI (FIR) (FIR PRAHA JE TVOŘENA HRANICEMI ČR) SLYŠÍ POKYNY ŘLP HLAVNĚ NA RADIOVÝCH FREKVENCÍCH OBLASTNÍ SLUŽBY ŘÍZENÍ (ACC), LETADLA PROVÁDĚJÍCÍ PŘIBLÍŽENÍ NA PŘISTÁNÍ SE SPOJUJÍ S PŘIBLIŽOVACÍ SLUŽBOU ŘÍZENÍ (APP) A LETADLA V TĚSNÉ BLÍZKOSTI LETIŠŤ A NA LETIŠTÍCH SE SPOJUJÍ S TWR (TOWER, ŘÍDÍCÍ VĚŽ). JDE O TZV. SLUŽBY ATS, LETOVÉ PROVOZNÍ SLUŽBY, JEJICHŽ VÝKONNÍ PŘEDSTAVITELÉ JSOU ATCOS (AIR TRAFFIC CONTROLLERS) ŘÍDÍCÍ LETOVÉHO PROVOZU.

NÁSTROJE PRO SLEDOVÁNÍ POLOHY JSOU PRIMÁRNÍ PŘEHLEDOVÝ RADAR PSR - PRACUJE S PŘÍMÝMI RADAROVÝMI ODRAZY A SEKUNDÁRNÍ PŘEHLEDOVÝ RADAR SSR - POMOCÍ DOTAZOVAČE (INTERROGATOR) SPOLUPRACUJE S S MÓDOVÝM ODPOVÍDAČEM (TRANSPONDEREM) UMÍSTĚNÝM NA PALUBĚ LETADEL.

ŘÍDÍCÍ LETOVÉHO PROVOZU ŘÍDÍ TAKÉ POHYB LETADEL NA LETIŠTNÍ POHYBOVÉ PLOŠE (MOVEMENT AREA), KTERÁ SESTÁVÁ Z ODBAVOVACÍ PLOCHY (APRON) A PROVOZNÍ PLOCHY (MANOEUVRING AREA), KTERÁ SESTÁVÁ Z RWY (RUNWAY(S), VPD - VZLETOVÁ A PŘISTÁVACÍ DRÁHA/HY) A TWY (TAXIWAYS) - POJÍŽDĚCÍ DRÁHY.

LETIŠTĚ, LETIŠTNÍ BUDOVY, LETIŠTNÍ PLOCHY A RADIONAVIGAČNÍ PŘÍSLUŠENSTVÍ BYLO V MAJETKOVÉ SPRÁVĚ JINÉ ORGANIZACE NEŽ ŘLP, A SICE ČESKÉ SPRÁVY LETIŠŤ.

V ÚNORU 2007 ZAHÁJILO PROVOZ IATCC PRAHA (NÁRODNÍ INTEGROVANÉ STŘEDISKO ŘÍZENÍ LETOVÉHO PROVOZU), V JENČI, KDE JE KROMĚ ADMINISTRATIVNÍHO ZÁZEMÍ PODNIKU UMÍSTĚNA SLUŽBA OBLASTNÍHO ŘÍZENÍ A PŘIBLIŽOVACÍ SLUŽBA, KTERÉ PŘEDTÍM SLOUŽILY V TECHNICKÉM BLOKU (BUDOVĚ TWR RUZYNĚ). SLOVO "INTEGROVANÉ" MĚLO ZNAČIT SLOUČENÍ SÍDLA CIVILNÍ A VOJENSKÉ SLUŽBY ŘÍZENÍ, K ČEMUŽ ALE DOSUD NEDOŠLO.

FREKVENCE

PROVOZNÍ KMITOČTY NA LETIŠTÍCH S POSKYTOVÁNÍM INFORMACÍ ZNÁMÉMU PROVOZU:

14. SKUPINOVÉ KMITOČTY

SKUPINOVÉ KMITOČTY MOHOU BÝT POUŽITY POUZE V PŘÍPADĚ, ŽE BUDE SOUČASNĚ SPLNĚNA POVINNOST UDRŽOVAT NEPŘETRŽITÉ OBOUSTRANNÉ SPOJENÍ SE STANOVIŠTI LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB VŽDY, KDY JE TAK POŽADOVÁNO.

DOC (DESIGNATED OPERATION COVERAGE)

DOC - VYMEZENÉ OPERAČNÍ POKRYTÍ DEFINOVANÉ PRO DANNÝ DRUH SLUŽBY VE SMYSLU LETECKÉHO PŘEDPISU L 10. STANOVENÁ OPERAČNÍ POKRYTÍ JSOU UVEDENA V DOC. 7754 FASID (ICAO-EUR)

VŠECHNY KMITOČTY JE MOŽNO UŽÍVAT POUZE VE VYMEZENÉ OPERAČNÍ OBLASTI - DOC. POKUD BUDE DANÝ KMITOČET UŽÍVÁN V RÁMCI DOC, NEMĚL BY BÝT RUŠEN A ROVNĚŽ BY NEMĚLO BÝT VYSÍLÁNÍ NA DANÉM KMITOČTU ZDROJEM RUŠENÍ V JINÝCH OBLASTECH. VZHLEDEM K TOMU, ŽE OBLAST, VE KTERÉ SE NACHÁZÍ ČR, JE INTENZIVNĚ KMITOČTOVĚ VYUŽÍVÁNA, JE BEZPODMÍNEČNĚ NUTNÉ DODRŽOVAT STANOVENÉ DOC.
VE VZDUŠNÉM PROSTORU A NA LETIŠTÍCH, KDE NENÍ POSKYTOVANÁ ATC, SE PŘÍSLUŠNÉ KMITOČTY UŽÍVAJÍ ZEJMÉNA V RÁMCI ATZ (VIZ ODST. 2.4.2 ČÁSTI VFR-ENR-2). PŘÍSLUŠNÝ KMITOČET JE VŠAK MOŽNO STANDARDNĚ UŽÍT V ZÓNĚ ŠIRŠÍ, Z DŮVODŮ, UVEDENÝCH V ODST. 7.1.1.1, VŠAK MAXIMÁLNĚ DO POLOMĚRU DO 10 NM OD VZTAŽNÉHO BODU DANÉHO LETIŠTĚ A VERTIKÁLNĚ DO VÝŠKY 4 000 FT AMSL. VE VÝJIMEČNÝCH PŘÍPADECH JE MOŽNÉ V RÁMCI ZKOORDINOVANÉHO DOC VYUŽITÍ KMITOČTU V ZÓNĚ MAXIMÁLNĚ DO POLOMĚRU 16 NM OD VZTAŽNÉHO BODU LETIŠTĚ A DO VÝŠKY 3 000 FT AMSL.
ZASAHUJE-LI VERTIKÁLNĚ NEBO HORIZONTÁLNĚ DO TAKTO VYMEZENÉHO DOC VZDUŠNÝ PROSTOR TŘÍDY C NEBO D, NEBO ZAKÁZANÝ PROSTOR, TVOŘÍ HRANICI DOC HRANICE TĚCHTO PROSTORŮ.

DOC PRO OSTATNÍ JEDNOTLIVÉ VZDUŠNÉ PROSTORY ATS (FIR, CTA, TMA, CTR) A PRO SKUPINOVÉ KMITOČTY JE STANOVENO V AIP ČR.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky